6 olika MAC-läpprodukter - Hit Or Miss?

MAC Cosmetics, Recensioner, Smink / Permalink / 4
 
Haft så mycket i sommar så vi slår sex flugor i en smäll nu. Sounds great huh? MAC cosmetics är för mig som för många andra ett favoritmärke ur kvalitetsaspekt. Här har vi flera olika läpprodukter som jag tänkt recensera lite kort för er. Vad tror ni, får läppstiftet med den exklusivaste förpackningen ett bu eller bä i slutändan? Är pigment, konsistens och kvalitet verkligen top notch hos alla? Join me! 
 
 
De limiterade läppstiften sticker genast ut i högen. Annars har jag fått hem lite annorlunda varianter på läpprodukter, vilket varit spännande. Jag själv använder nästan bara liquid lipsticks och vanliga läppstift numera. När det kommer till vanliga läppstift är det alltid MAC som gäller. 
 
 
Läppstift ur den nylanserade bowlinginsprierade kollektionen "It's A Strike" i nyansen Perfect score (matt)
195 kr
 
Ett klassiskt matt läppstift som är lite mörkare i verkligheten. Är lite småsur på mig själv detta blogginlägg igenom då jag fotograferade produkterna med alldeles för hög ISO-inställning på kameran. Nyanserna visar sig alltså lite ljusare på bilderna, ha det i åtanke bara. (Måste även gnälla över min applicering av läppstiftet, det var mörkt och jag var trött. Nåja, nu lägger vi ned perfektionismen) Färgen är i alla fall en RIKTIG hit, jag totalälskar den lite mer "jordnära" mörkröda, matta färgen. Kommer absolut att bli mitt go-to röda läppstift, faktum är att jag aldrig ägt ett rött läppstift från MAC tidigare. Det var på tiden. 
 
Fnissade för mig själv när jag läste att de lanserat en bowling-kollektion, men den är faktiskt riktigt classy och snygg. Dock låter den fortfarande lite idébrist i mina öron, eller kanske spårad kreativitet... Haha! Men det är kul att MAC vågar och hittar på nytt hela tiden. Kolla in hela kollektionen här
 
 
Mac Plushglass i nyansen "Abundance" 210 kr
 
Ett läppglans! Tjoho... Eller? Jag klarar inte av alldeles för kladdiga läppar, mitt hår attraherar sig på tok för mycket till det. Plötsligt ligger liksom halva frisyren i ens ansikte istället. Det här läppglanset är perfekt pigmenterat, doftar urgott, sitter väldigt länge men är till sin nackdel mycket tjockt och klibbigt. Ett sånt där typiskt läppglans i konsistensen alltså, vilket verkligen inte går hem hos mig. Tyvärr. Men ni som inte stör er på klibbiga och tjocka läppglans borde gå för dessa vaniljdoftande, fint skimrande glansisar! 
 
 
 MAC Retro Matte Liquid Lipcolour i nyansen "Fuchsia Flicker" 245 kr 
 
Åh herrejöstanes... Vilket gapskratt som bröt ur mig när jag såg mig själv i spegeln med detta på läpparna! Den här nyansen är bokstavligen något för er som gillar retro-viben och vågar stå ut på dansgolvet. Den såg dessvärre inte klok ut på mig, vilket var synd, för jag gillade konsistensen och pigmenteringen (obviously.. det bara skriker på läpparna ju) mycket starkt! Så spana in dessa vet jag. Finns i lite mer jordnära färger för oss som inte vill göra en riktigt lika färgstark entré, pjuh... ;) 
 
 
MAC Viva Glam Arianda Grande 2 Lipstick vid nyans "Deep cool pink" (matte, limited edition) 195 kr
 
Skrek nog lite när jag fick hem detta eftersom jag diggar Viva Glam-läppstiften. Detta är designat av den häftiga bruden Ariana Grande - vilket märktes på färgen. En väldigt kall rosa som drar åt det lila hållet. Lite mer jordnära än retro-läppstiftet ovan, men fortfarande inte så att jag går runt i det med full självsäkerhet... Det ska få stå i hyllan och locka mig ett tag så kanske jag slår till en lördagkväll. För en snygg nyans, det är det! Får ni tassarna om det och gillar lite "skrikigare" rosa/lila läppar som Ariana så kör hårt. 
 
 
MAC Liptensity Lipstick i nyansen "Burnt Violet" 179 kr
 
"Liptensity" kallas alltså MAC's nylanserade läppstift med extra intensiva pigment. Och pigment - det löftet höll dem! Konsistensen är varken superkrämig eller för torr, alltså sitter de väldigt fint på läpparna och torkar inte heller ut dem. Jag totaldiggar produkten! Den ger vad den lovar. Ett extra stort plus för priset. Bra MAC! Många kommer rocka dessa läppstift som finns i många snygga nyanser i höst. It's just right. 
 
 
 MAC Chris Chang Lipstick i nyansen "Golden Gigi" (lustre) 195 kr
 
Höll på att tappa andan när jag såg den handmålade designen av förpackningen... SÅ snygg. När jag glatt vred upp läppstiftet och möttes av en chockgul färg höjde jag på ögonbrynen. Sedan tänkte jag "men ett gult kan ju vara lite kul att äga inför någon framtida spårad sminkning" tills jag insåg att formulan var Lustre... Buhää. Why? Lustre är MAC's skiraste sort av läppstift, färgen blir som ni ser väldigt genomskinlig och opigmenterad. Detta även fruktansvärt ojämnt. Såg minst sagt osmickrande ut på läpparna as you can tell. Hade gärna sett att de satsade på en satin-eller matt finish nu när hylsan var så on point. The whole thing could have been on point, but it wasn't. Tio poäng till designen i alla fall - hylsan får stoltsera längst fram på sminkbordet. Men inte mer än så. 
 
♥ Gillade ni detta mixade inlägg som samtidigt hade en röd tråd? Hittade ni någon kandidat till sminkväskan? Kramis! ♥
 
#1 - - Marie:

Sååå kul att läsa! :-)

#2 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Så många läckra färger :)

#3 - - linah:

älskar din blogg!! <3

#4 - - Martina:

Så kul att läsa! Är jättesugen på att prova något av deras läppstift :)

Till top