Jenni testar: Makeup revolution ultra 32 shade eyeshadow palette

Jenni tipsar, Mina sminkningar, Nordicfeel, Smink / Permalink / 2
Nordicfeel har precis fått in det omtalade, superbilliga sminkmärket Makeup Revolution som verkligen ska göra det möjligt för alla att äga fina sminkprodukter utan att bli ruinerade. Jag är nog inte ensam om att ha funderat om en ögonskuggspalett som denna, för det oerhört låga priset 175 kr, verkligen håller måttet? Let's find out! 
 
Flawless heter denna ögonskuggspalett som både innehåller matta, skimriga och ett fåtal glittriga ögonskuggor. Jag såg redan då jag öppnade denna fantastiskt vackra palett som min potentiella go-to palett för året. Ärligt talat finns det inte en enda nyans jag saknar här, det går att skapa så många fantastiska looks. Allt från neutrala, vardagliga till ordentliga festsotningar! Paletten låter ju nästan för vänlig för plånboken för att vara sann. Den enda budgetfeelingen jag fick var att paletten är rätt så plastig, men det är en värdslig sak om skuggorna är bra...
 
 
Pigmenteringen i skuggorna är mind blowing för priset. Jag fann nog endast två av trettiotvå skuggor som var mindre imponerande - varav resten verkligen har en fantastisk color-payoff! De sitter hela dagen och helt ärligt kan jag inte ge er en enda anledning att inte spendera hundrasjuttiofem kronor på denna fantastiska skapelse. I behov av en ny ögonskuggspalett eller inte, lite Makeup revolution skadar aldrig! Deras resterande produkter ska enligt andra recensenter vara lika imponerande, så jag tycker absolut ni borde spana in märket här om ni vill spara pengar samtidigt som ni investerar i fantastiskt fina, användbara sminkprodukter. Makeup revolution har allt från ögonskuggor till rougepaletter och brynprodukter. Yaaay! 
 
Detta är en mobilfotad bild av min första ögonsminkning med paletten. Jag fullkomligt älskar ögonskuggorna, och hade helt rätt... Detta blir från och med nu min Go to-palett. Tadaaa! Sånt här älskar jag - märken som gör det möjligt för alla att äga högkvalitativt smink i mängder. Makeup Revolution går att shoppa loss utav utan lika dåligt samvete.  
 
Makeup revolution ultra 32 eyeshadow palette får fem av fem hjärtan av mig då jag noga studerat produkten med det låga priset i åtanke.
 
 
 
#1 - - Linnéa Alpsten:

Åh vilken härlig palett! Superfin sminkning. :)

#2 - - Sara:

Så den är värd pengarna alltså? Då måste jag nog unna mig den (också) snart. Kul att ha hittat en skönhetsblogg från lilla Piteå! Tror du är min nya favorit :)

Till top