Vera Mona Lotus palette

Jenni tipsar, Recensioner, Smink / Permalink / 1
 
Vera Mona, ett märke jag sedan tidigare är obekant vid, har lanserat en mycket unik ögonskuggspalett vid namnet Lotus. Jag tycker det är dags för oss beautybloggare att lyfta fram lite mer okända märken oftare - nu har vi alla läst lite för mycket om de där Anastasia beverly hills och The balm-paletterna, fram med de mindre omtalade pärlorna! 
 
 
Förstår ni nu vad jag menar med unik? Vera mona, känt för sina Color switch-svampar har inkluderat en stor sådan i paletten. Svampen gör det enkelt att ta bort överskottsfärg från borsten - perfekt när du behöver rengöra sminkborsten mellan nyansbyten från mörkt till ljust, till exempel! Eller när du vill skaka av överflöd från borsten.
 
 
 
Caper, Hydrangea, Clover, Hibiscus, Narcissus, Celosia, Lotus (the star of the show) och Hollyhock swatchade på min arm utan primer. Godkänd pigmentering, eller hur? Paletten innehåller alltså 8 fantastiskt fina ögonskuggor, färgurvalet inspirerar mig att lägga till en hint av färg i mina vardagssminkningar. Älskar att den både innehåller matta och skimriga nyanser. Det enda jag saknar är en matt, ljus övergångsskugga att lägga i globlinjen, det är en personlig princip - annars är färgsammansättningen top notch. Den vita är förresten min nya favorit bland vita matta ögonskuggor - grymt pigmenterad! 
 
 
Så... Det här med svampen, yay or nay? Jag ÄLSKAR den. Trodde på fullaste allvar inte att jag skulle bli så positivt överraskad, men den här förenklar stressiga morgonsminkningen till tusen. Det gick verkligen att använda en mörk nyans, borsta av för att gå till den kritvita med samma borste utan problem! Inget mer tjorvande och bytande på den fronten. Den dubbelsidade sminkborsten som medföljer är för övrigt av fantastiskt mjuk syntetkvalitet. Perfekt att ena sidan är kompakt och liten nog att packa på skugga med samt applicera på både ögonlock och under ögat - medan andra sidan gör sig utmärkt för blending! En ny favorit även den. 
 
 
Behöver nog inte nämna hur fantastiskt nöjd jag är med paletten med tillbehör. Här får du en underlättare i vardagen (svampen), två supermjuka sminkborstar i en samt åtta högkvalitativa skuggor som räddar dig genom vardag och fest - för enklaste skuggningar till sotningar med a pop of colour om man vill det... Smidigare finns nog inte. Fantasin sätter gränserna med Vera Mona Lotus palette. 5 av 5 hjärtan! ♥
 
Sminkpaletten finns bland annat hos markbart.nu och i utvalda salonger för 499:-, grab it! 
 
#1 - - Helene:

Så fina färger!! *o*

Till top