MAC Good luck Trolls

Jenni tipsar, MAC Cosmetics, Smink / Permalink / 9
 
En plastig barnkollektion? Nej, inte det! Bara MAC som återupplivade penntrollstrenden och skapade en kollektion med en given röd tråd - glada färger och roliga namn. Den lanserades i somras och ett stort leende föddes på mina läppar när jag i första anblick såg trollet i pressutskicket - annorlunda älskar jag och detta stod ju minst sagt ut... Att vara ett troll har aldrig varit så glamouröst. Vi tar en närmare titt! 
 
 
Kollektionen består av allt från läpprodukter, rouge till ögonskuggor. Jag har som ni ser fått hem en av ögonskuggorna, en vit med mikroglitter vid namn Silly Vanilly och den är superbra pigmenterad. Glad att jag fick en så jordnära färg då den får bli en del av min dagliga sminkritual, istället för att användas en gång per halvår som en gul ögonskugga hade gjort. Förpackningen ser ju ganska barnslig och billig ut, men jag tror tanken är precis så då det är temat Good luck trolls vi snackar om. MAC har lyckats med designen! Produkterna är inte mindre bra för sin barnsliga vibe, alltså inte som barnsmink man köper på leksaksaffären. Det här går hem även hos oss vuxna med högre krav på pigmentering och konsistens. MACs välkänt höga kvalitet är med på tåget så långt jag kan se... Vilken tur! Hihi.
 
 
Läppglanset i nyansen Glitter Grunge landade också hemma hos mig. Nyansen beskrivs som "sheer berry with extra fine silver sparkle." Absolut en produkt jag ska matcha i en sminkning någon dag eller natt, I likey-like it! Lila är ju "min färg" så hade tur även här. Dessutom är den extremt glittriga korken barnsligt tillfredsställande för ögat, jag kan inte riktigt sluta titta på glimret. Man blir glad! 
 
 
Vad säger ni? Är MACs Good Luck Trolls enligt er också en kul grej eller faller ni inte alls för busiga penntroll och färger? ;) 
 
Newsflash: MAC har nu öppnat en butik i Mall of scandinavia, Stockholm!
#1 - - Isabella:

vad söt!

#2 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Haha men nej så rolig kollektion!

#3 - - Netti Starby:

Men vad söta och kul att du tipsar om det här :-D Kram

#4 - - Elin:

Så fint och sött :)

#5 - - Anonym:

men vaaa??? de har jag totalt missat !!!!! :)

#6 - - Anonym:

men vaaa??? de har jag totalt missat !!!!! :)

#7 - - Nettan:

Vad gulligt :P :) :)

#8 - - Marie:

Hehe har jag missat

#9 - - beccalundin.blogg.se:

Söt då🌸

Till top