La roche posay Rosaliac rengöringsgel

Hudvård, Recensioner, Skönhet / Permalink / 11
 
La roche posay lanserade för ett tag sedan Rosaliac rengöringsgel som är anpassad för känslig hud med tendens till rodnad. Med denna ska man på ett milt sätt kunna avlägsna makeup samtidigt som huden rengörs, lagas och skonas från ytterligare stress. 
 
Denna produkt lät perfekt för mig som har en del naturlig rodnad i huden. Tyckte jag om den? Nja. Fördelarna jag fann med gelen är att den är oerhört skonsam, den biten har de verkligen lyckats med. Du behöver inte oroa dig för att huden ska reagera på produkten precis som de lovar - den känns även väldigt mjuk och skön i konsistensen. Jag gillar dessutom den stilrena flaskan mycket. Att produkten är parabenfri blev för mig ett enormt plus i kanten även det.
 
Däremot avlägsnar produkten inte makeup särskilt bra, då min mascara och vattenfasta eyeliner nästan vägrar åka bort helt och hållet när jag använder den. Att ta bort sminket blir mer en kamp än lättsamt - vilket är ett stort minus. En till sak jag saknade med produkten var att jag inte kände den där friska, rena känslan efteråt. Den är visserligen parfymfri, vilket är en grym egenskap för känslig hud, men jag saknar ändå den där uppfriskande känslan man brukar få efter att ha använt en rengöring. Det gör att man inte känner sig speciellt mycket renare efteråt, trots att man blir det. Jag rekommenderar Rosaliac rengöringsgel för er som har en riktigt känslig hud, och kanske inte använder lika tung makeup som jag gör. Den funkar utmärkt för att skonsamt rengöra ett inte allt för tungt sminkat ansikte - och känns väldigt lugnande på huden. Priset, 165 kr för 195 ml, är också toppen då formulan känns ganska dryg och produkten pålitlig med skonsamma ingredienser.
 
 
 Mitt betyg: 3 av 5 möjliga ♥
#1 - - Lollo:

Bra recenserat!!

#2 - - Henrietta Nylund:

Lät kanske som något för mig!

#3 - - Alice:

Tack för tipset!

#4 - - Alice:

Tack för tipset!

#5 - - Johanna:

kul att få tips om den :)

#6 - - Netti:

Åh det var verkligen bra att få veta om hur den funkar :-)

#7 - - Kajsa-Stina:

Älskar när du gör recensioner om olika produkter så man får en inblick om hur din personliga åsikt är! Blev lite sugen att testa den själv nu och se vad jag tycker hihi. Tycker flaskan var så snygg också! :)

Kramar <3

#8 - - Ida:

den låter intressant :)

#9 - - Marianne:

jättebra inlägg!!!

#10 - - Lydia ' :

tror jag ska kika närmare på den. jag har så känslig hy =)

#11 - - Lackert:

Låter som en himla bra produkt, synd bara att den inte var så effektiv på att ta bort sminket

Till top