L'oréal Prodigy hårfärgsserie

L'oréal paris senaste hårvårdsserie "Prodigy" innehåller en unik kombination av fina färgämnen som get ett naturligt, fylligt resultat med fina toner. Mikrooljeteknologin slätar ut hårfibern, vilket gör att håret reflekterar ljus och ger en fantastisk, strålande glans. Serien kommer i 17 olika nyanser är 100% ammoniakfri. Priset ligger på ca. 139:- och finns i butik nu! 
 
Jag har fått äran att testa denna hårfärg. Valde nyansen 4.0 Dark brown och så här gick det... 

 
Mitt hår innan färgningen skiftade i många olika nyanser (mycket röda toner av någon konstig anledning) och hade dessutom en ganska skarp utväxt. När man väl fotade med blixt syntes detta extra tydligt. Det hade även dröjt ett bra tag sedan tidigare färgning vilket ledde till att mitt vanligtvis chokladbruna hår skiftade i många olika nyanser... Inte så snyggt! Som ni ser blev resultatet så fantastiskt fint, om jag får säga det själv. Den förut, ack så ojämna och urtvättade hårfärgen blev nu jämn, övertäckt och mörkbrun. Som jag ville ha det. 
 
Här kommer några fördelar jag hittade med hårfärgen Prodigy: 
 
♥ Oerhört professionell: Innehöll bra, vårdande ingredienser. Inte som vissa andra "budgetalternativ" som mer känns som skadliga och starka medel för håret. Prodigy kändes väldigt genomtänkt och pålitlig! Perfekt budgetalternativ av en bra hårfärg för oss som inte vill färga hos frisören.
♥ Ingen stickig doft: Fantastiskt att slippa sticket i näsan under färgningsprocessen. Färgen är ammoniakfri och doftar mer åt det delikata, blommiga hållet!  
♥ Praktisk att blanda: Som ni kan se på bilderna rörde man ihop färgen för hand innan andra halvan av tuben skruvades på. Supersmart! (Gissar att det inte bara är jag som avskyr att stå och skaka tuben i flera minuter som man brukar få göra med andra hårfärger? Ansträngande ju... Haha) detta gick snabbt och smidigt! 
♥ Superbra efterbehandling: Lämnade håret så mjukt, välvårdat och skinande. Det gillas verkligen efter att man utsatt det för färgning! 
♥ 100% nöjd med mitt resultat: Ja, det är sant! Har ingenting att klaga på. Färgen blev precis som jag ville ha den. Jättesnygg ton, härligt lyster och täckande! Går inte att bli nöjdare. 
 
Rekommenderar er som färgar håret hemma att testa Prodigy-serien.
Hårfärgen är absolut i toppklass för att gå att köpa i vanliga butiker... Jippie! 
 
Mitt betyg: ♥♥ av 5 möjliga
#1 - - Ann-Sofie/Colour it:

Låter ju bra, jag har faktiskt köpt den här för ett tag sedan. Hoppas det blir bra på mig också. :-)

#2 - - Aaa:

Alltså kan jag täcka över min gråa utväxt med den utan att springa till frissan var och varannan vecka? Jag har riktigt mycket grått, det handlar inte bara om lite toning jag behöver.

#3 - - shazi:

va snyggt det blev

#4 - - Nina:

Jättebra inlägg, måste testas =)

#5 - - MATILDA:

så fint och roligt att du är nöjd :)

#6 - - Elin karlsson:

Så fint det blev!! Vad bra att du blev nöjd :)

#7 - - Lackert:

Blev jätte snyggt och så bra

#8 - - Kajsa-Stina:

Gud vad snyggt det blev! Är själv sugen på att våga mig på en ny hårfärg. Har aldrig färgat mitt hår eller ens slingat det haha så är lite feg men vill verkligen testa mig på en ny hårfärg! :)<3

#9 - - Malin ♔:

Snyggt det blev :)

#10 - - Emma Grann Fotografi:

Fint!!

#11 - - Prietha:

Sjukt fint resultat!!

#12 - - Matilda Wikblom:

blev ju ett superbra resultat!

#13 - - Hanna Viklund :

Gud vilken fin färg det vart! Får nog prova den nästa gång =D

#14 - - Katta:

Blev riktigt bra! :)

#15 - - linah:

åh, älskar din blogg! du e så bra:)

Till top