Be kind

Jenni skriver / Permalink / 18
 Bild från min instagram
  
I dagens samhälle är det så lätt att vi är på tok för kalla mot varandra. Jag märker detta särskilt mycket bland oss tjejer, vilket är så sjukt tråkigt! Istället för att uppskatta, peppa och lyfta varandra är vi bra på att peka ut fel och sprida onödigt hat för att må bättre i oss själva. Något som vi absolut inte gör! Som skönhetsbloggerska kan jag nästan känna av isvindarna mellan många bloggerskor. Istället för att ge varandra komplimanger är det många som vill verka störst, bäst och vackrast. Det råder nästan någon slags tävling om vem som får flest läsare, sponsorer och kommentarer. Vilket är så himla löjligt! Varför, när vi kan sprida kärlek och boosta varandra istället? Istället för att vara glada för varandras framgångar är vi, framför allt tjejer, proffs på att bli avundsjuka och giriga. Varför ska det vara så? Det här märks lika mycket i det vardagliga livet som bloggvärlden. Oftast avundas vi andras framgångar eller trycker ner andra för att känna att vi är bättre själva... Pjuh, säger jag bara! 
 
Att sprida kärlek på internet är bland det bästa ni kan göra. Och det går ju så snabbt att göra en sådan gärning! Vi kan ta ett exempel... Samantha Ravndahl, en makeup artist & youtuber, är min stora förebild. Jag brukar sällan ha folk jag ser upp till, men hon är något alldeles extra. Hennes talang är otrolig, men samtidigt har den här bruden världens coolaste personlighet och ett stort hjärta trots mycket framgång! Samantha har inspirerat mig till att våga utvecklas både som person och med mitt sminkande... Så jag tänkte: Varför inte sprida lite kärlek och faktiskt skriva några rader om hur bra jag tycker hon är på min instagram (@jjennisbeauty)? Självklart fanns ett litet hopp inom mig om att hon, med över 900 000 följare, skulle se detta. Det tog några få minuter för mig att posta den här bilden och texten, som skulle sluta upp med att sprida SÅ mycket positiv energi. 
 
Samantha såg min bild och text till henne. Inte nog med att hon gillade den, så gillade hon även en av mina personliga sminkningsbilder. TROTS att hon är så stor och känd, så har hon hjärta till att visa kärlek till folk som ser upp till henne. Det, för mig, är fantastiskt! Ni kan nog tänka er vilken lycka det var för mig att först skriva några rader om min största förebild, för att sedan få så grym respons på det hela. Det är så enkelt att sprida kärlek istället för hat, och man vinner så mycket på det! 
 
 
♥ Så kära läsare - kom ihåg att visa kärlek och omtanke till människorna ni uppskattar. I dagens kalla samhälle är det enkelt att bli självisk och glömma bort hur mycket ett par ord eller en fin gärning kan betyda! Hat leder oss aldrig framåt ♥
 
#1 - - Lydia:

du är så klok och skriver så bra, gillar dina peppande inlägg massor :) fortsätt med det du gör kram

#2 - - Lackert:

Fint inlägg! <3

#3 - - Ann-Sofie/Colour it:

Vilket fint inlägg, och jag kan bara hålla med, det är mer viktigt nu än någonsin att tänka på att sprida kärlek. Vår värld behöver definitivt mer kärlek. Kram på dig. <3

#4 - - Elin:

Himla fint inlägg!

#5 - - Cassandra:

Så fint skrivet! :)

#6 - - Aaa:

Precis!

#7 - - matilde:

du har så rätt med det du säger <3

#8 - - Emma & Julia:

Väldigt bra inlägg, viktigt ämne! :) Tycker det är så himla konstigt, för ofta i dagens samhälle är komplimanger så ovanliga att folk tror man flörtar när man ger någon en, himla konstigt att det ska vara så... Kram!

#9 - - Thea:

Håller så med!

#10 - - Sara Ekman:

bra inlägg :)

#11 - - Alice:

Bra inlägg!

#12 - - Henrietta Nylund:

Så bra inlägg!

#13 - - Isabelle:

Så bra skrivet!

#14 - - Denise:

Bra och viktigt inlägg! :)

#15 - - Daniella:

Åh vilket fint inlägg, håller med dig verkligen :D
Sv: Ja de är det verkligen ^^

#16 - - Pauline:

jätte fint inlägg, så bra skrivet!

#17 - - Helen:

Jag tänkte ofta på de. Du vet när man ser en tjej som har något så snyggt på sig så tänker shit ja måste fråga henne sen törs man inte. Men sen tänker ja ofta va fan fråga bara och alla man säger att du/din xx är så snygg vart är den i från blir så glada. De visar ju på hur sällan tjejer gör så mot andra

#18 - - Mathilda - PHOTOGRAPHS:

Så roligt att hon gillade dina bilder :)

Till top