TiKei mineral foundation, finishing veil och mint concealer

Jenni tipsar, Recensioner, Skönhet, Smink / Permalink / 20
 
För ett tag sedan fick jag hem ett paket med massor av underbara produkter från TiKei mineral cosmetics. Nu har jag använt dem ett tag för att få en ordentlig uppfattning om produkterna, så här kommer recensionen! Hoppas att ni får lite tips och inspiration till att testa detta underbara sminkmärke. ♥
 
 
TiKei Mineral Foundation är en av deras mest älskade produkter. Jag hade väldigt höga förväntningar när jag skulle testa denna, då många ser den som världens bästa foundation. Jag har ganska naturligt röda kinder, vilket gör att jag alltid söker efter en fullt täckande foundation... Vilket i sin tur gjort mig skeptisk till puderfoundations, då de har en förmåga att täcka sämre än flytande foundations gör. Därför skulle denna bli enormt spännande att testa, då många verkligen älskar den!
 
TiKeis mineralfoundation är faktiskt något unikt. Den täcker förvånadsvärt bra för att vara i puderform. Man kan lätt bygga upp en full täckning med den, och resultatet ser oerhört naturligt ut om man bara använder rätt borste till den. (Jag har upplevt att den kan se lite kakig ut i användning med vissa borstar, men inte alla). Eftersom att de har ett så enormt stort utbud av olika nyanser av foundationen är det enkelt att matcha sin hudfärg perfekt! I love it. Jag kommer att använda min som mest under sommaren. Man känner inte alls att man har foundation i ansiktet, och huden får verkligen andas. Foundationen är även väldigt, väldigt dryg. Vilket gör att en burk kommer att räcka hur länge som helst... Billig är den också, för att vara en äkta mineralfoundation. Den här slår Bareminerals med hästlängder både pris-och funktionsmässigt enligt mig. Bästa foundationen i puderform som jag har testat! Låter huden andas, täcker bra och är billig. Att den är gjord på mineraler är också ett enormt stort plus. 
 
♥ TiKei mineral foundation kostar 169:- HÄR ♥
 
 
Ett stort plus är även TiKeis burkar som går att stänga igen helt, vilket gör att inte all produkt åker ut i locket när den är stängd. Man vrider alltså "silen" över hålen innan man stänger igen locket. Smart!
 
Här ser ni vilket grymt urval av olika nyanser de har på sina foundations. Till höger får man även en superbra guide när man klickar på de olika nyanserna! 
 
 
TiKei Finishing Veil "Glow" är en produkt som suger upp överflödig olja i huden och ger en porslinsliknande finish. Just den med "glow" (finns en matt också) tillför även ett jättevackert lyster vilket gör att den fungerar helt utmärkt som highlighter eller för att pigga upp huden när man är trött. 
 
Jag slutade upp med att älska denna produkt, då den fungerar som den mest naturliga highligter jag någonsin testat. Resultatet blir så himla vackert då man ser piggare och fräschare ut direkt. Detta utan att se det minsta översminkad ut. Jag har tyvärr inga bilder på swatches av den, men ni kan lita på att den är en riktig toppen-highlighter. En produkt som också är enormt dryg, vilket gör att burken lär räcka i evigheter då man använder så lite varje gång. 
 
TiKei finishing veil kostar 139:- HÄR ♥
 
 
TiKeis mineral concealer i "mint" är en otroligt populär produkt. Över denna var jag lika förväntansfull som för foundationen, då jag inte kunde tänka mig att en concealer i puderform skulle täcka så bra som den faktiskt gör! 
 
Concealern ger oerhört grym täckning och neutraliserar/täcker röda partier och finnar på nolltid. Ska användas under foundationen för bästa resultat. Jag har inte mycket mer att säga om denna än att jag verkligen tycker om den! Resultatet blir här också mycket naturligt och lätt (inte alls kakigt) i ansiktet. En toppenprodukt, helt enkelt. Väldigt outstanding också, då jag aldrig testat en concealer i puderform som täcker så makalöst bra. Love, love! Själva concealern finns i sju olika nyanser som jobbar för olika saker. De har till exempel en gul som döljer mörka ringar under ögonen, rosa som täcker över blå partier and so on... Just den gröna jobbar alltså emot röda partier. 
 
 
TiKei's mineral concealers kostar 99:- HÄR ♥
 
TiKei har även fri frakt på ALLT! Grymt eller hur? ♥
#1 - - J E N N I F E R:

Superbra inlägg! Behöver verkligen en ny concealer!

#2 - - Maria:

Jättebra recension!! jag måste beställa lite smink från tikei nuu <3

#3 - - Ebba:

Svar: åh tack :) några roliga planer inför helgen? :D
Kram

#4 - - MADDISENJ.SE:

Kul med en review!

#5 - - Lilly:

dina recensioner är dom bästa :)) älska tikei <3

#6 - - Susanna Maria J:

Så bra!! :D

#7 - - Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥:

Älskar mineralfoundations!! Funderar dock på att köpa en liquid foundation eftersom att ja, det täcker inte så superbra :(

Svar: Den från TiKei täcker dock superbra! :D
jennisbeauty.blogg.se

#8 - - Nelly:

Det låter ju som toppenbra produkter! :)

#9 - - fashion:

Såå grymma! :)

#10 - - THE REVOLT:

Va kul med en recension på produkterna! ^^ personligen har jag aldrig hört talas om det märkte tidigare. Inte så konstigt då all smink jag köper kmr från apoteket haha, men ändå xD

#11 - - Maria:

låter som bra produkter :)

#12 - - bexollila:

bra tips :D

sv kram på dej med!

#13 - - Viktoria Eriksson:

så bra recension! :)
- följer dig nu

#14 - - bexollila:

sv : ja vi hade kul :D

#15 - - Julia:

bra tips, får testa det sen när mitt från bareminerals är slut :)

#16 - - Emelie:

Härliga tips!

#17 - - rebecca:

Bra tips :)
kram

#18 - - RMCK - en skönhetsblogg:

Finishing veil lät spännande! Får testa Tikei nästa år; jag är alldeles för torr på vintern för att kunna ha mineralsmink :(

Sv; Den förändrade mitt eyelinerliv för alltid! "Felt tip"-liners har aldrig fungerat för mig (kladdiga, torkar, håller inte osv), men den här är fantastisk :) Lite mer omständligt eftersom att man behöver vatten och pensel, men det är så värt det! Köp den! Rekommenderar Real Techniques Fine Liner Brush till, den är också helt amazing :D

#19 - - Mathilda - PHOTOGRAPHS:

sv: Åh, gärna det! Bara säg till mig när du följer mig, så gör jag detsamma ^^

#20 - - Lackert:

Tikei ä super! Jag har concealern och den matta veilen men är sugen på denna veilen åxå. Just nu använder jag Idun foundation men kommer nog att testa Tikeis när den är slut

Till top