En dag på mitt jobb: Nail Art Workshop!

/ Permalink / 11
 
Jag skriver sällan om min vardag här - det slog mig starkt förra veckan då jag stod på mitt jobb och hade i uppgift att fotografera en Nail art workshop. Så jag tyckte ni skulle få en liten inblick! Jag jobbar på Ung kreativ, en verksamhet i staden jag bor dit alla mellan 16-25 år får komma på allt från givande kreativa workshops till att skapa kostnadsfritt med vårt material. Det är en så stor ära för mig att få vara en av handledarna och jag finner alltid lika mycket inspiration och glädje då jag är på jobbet, där jag är varannan torsdag. Så roligt att ha en mötesplats där man skapar, lär sig och låter fantasin flöda utan några krav!
 
I torsdags kom duktiga Maria Glavén, som bland annat är nagelterapeut här i Piteå, med företaget Byglaven och gästade oss. (Ett varmt tips till alla er i norrbotten: fixa naglarna hos denna härliga, talangfulla kvinna!) Hon lärde ut om nail art - ypperligt tillfälle för mig att komma i kontakt med härliga skönhetsintresserade människor och få lära mig mer om nageldesign samtidigt som jag agerade fotograf! Min konstnärssjäl var i himmelriket. 
 
 
Duktiga Maria visade pedagogiskt många olika tekniker för att skapa konst på naglarna, alla vi som medverkade lyssnade koncentrerat på vad hon sa och gav oss in i leken. Det slog mig hur många olika sätt man kan fixa naglarna på, och hur tråkig jag är, som ofta bara målar enfärgat! Vilken fantastisk hobby att ha, det där med att skapa naglar för att sedan låta kreativiteten flöda när det kommer till design, färg och textur. 
 
 
Det jag föll för mest var stämplandet! Något helt nytt i min värld... Vad enkelt det är att fixa ursnygga mönster på detta vis. Slutade upp med att jag är totalsugen på att beställa hem lite stämplar för att lägga en extra touch på mina annars så enformigt målade klor. Kanske något att sedan blogga lite mer utförligt om? Mitt jobb är en rolig plats, i torsdags föll workshopen mig extra i smaken när det var i skönhetstema. Jag kommer framöver att ta med er till fler av mina kreativa upplevelser på jobbet och i vardagen, i förhoppning om att göra denna blogg ännu mer personlig och rolig att läsa! 
 
♥ Är ni insatta i naglar och nailart? Vill ni se mer sådant på bloggen?
Jag är så sugen på att återväcka mitt nagelintresse ♥
#1 - - Fairyland surprises:

Du måste ha världens bästa jobb! Omringad av allt det sär glittret! :D

#2 - - Hanna:

tycker du ska blogga om stämpling, mer naglar jaaa för du bloggar så bra! :D

#3 - - Miss Baby Peaches:

Låter som ett kul jobb! :)

#4 - - MALIN:

Vad roligt det låter! Naglar är så himla roligt att hålla på med :) Kram

#5 - - jessy:

Vilket underbart inlägg, grymt kul! kram

#6 - - Sara Ekman:

Vad kul :)

#7 - - VERONICA - fashionblog:

Åh! Fantatsiska bilder verkligem så härligt inlägg! :) Kramar tjejen!

#8 - - MADDISENJ.SE:

Kul att få se och läsa lite mer

#9 - - Tilda Barkselius:

Låter jättekul :)

#10 - - N:

Kul!

#11 - - Rebecca:

Vad kul att se! :)

Till top