Mitt första möte med färgbomben - en dramatisk livsupplevelse

Hårvård, Jenni skriver, My diary, Skönhet / Permalink / 10
Där vandrade jag i mitt blekta ombre-hår som gick från korpsvart till någon slags askblond färg i topparna. Hade bosatt mig i det, liksom lärt mig att inte hoppa till varenda gång jag mötte min spegelbild fastän jag haft helsvart hår i sex års tid innan. Men jag var inte NÖJD. Något skulle ändras. Den 16 februari tog jag mig med gasen i botten till en frisörsalong för att shoppa hårfärg, trött och hungrig efter att ha jobbat övertid. Det skulle bli dagens höjdpunkt intalade jag för mig själv. Målet var att få tag i en snygg lila nyans att pigga upp mitt utseende med. Snabba skuttande steg tog jag till en hylla med regnbågens alla hårfärger. DEN, där är den! Den färgen vill jag ha! Revlon professional Nutri color cream i nyansen 200 Burgundy VioletSvinsnygg nyans och en omtyckt filur hemma hos många purple heads. 
 
 
 
 
En glad frisör sprang fram till mig och jag förtydligade snabbt för henne att min ljusa ombre skulle bli lila. "Blir det verkligen, alltså... Riktigt, riktigt lila med bara en färgbomb? Måste kanske lägga i en starkare hårfärg innan?" frågade jag lite nervöst. Jag är skönhetsbloggerska men ingen hårexpert vid det här laget. "OH NEJ, det där blir så bra, den kommer fästa direkt! Den är allt du behöver. Du ser ju mitt hår, det är färgat med en färgbomb!" svarade den rosahåriga frisören med en övertygande blick. Jag blev till en början glad för kalaset blev billigare och skonsammare för håret än jag tänkt mig. 
 
Väl hemma applicerade jag självsäkert stora mängder av färgbomben i mina längder. Hade följt bruksanvisningen noga och schamponerat samt handdukstorkat det innan, lite småskakig för att det inte skulle bli ett så pigmenterat resultat. "Pappa nu ska jag ha lila, åh det här kommer bli så snyggt!" sa jag viftandes med färgbomben i handen och han tittade ointresserat på mig eftersom det måste ha varit mitt tusende experiment efter att jag lämnade mitt helsvarta svall. Vid det här laget hade väl han, före mig, även insett att det noll av tio gånger är en smärtfri process. 
 
 
IN YOUR FACE, Jenni. Revlons färgbomb är en enorm favorit världen över och du tänkte tanken på att den skulle svika dig och ge dig en "dov" nyans??? Mitt hår skriker numera i en lila/burgundy/fuschiablandad nyans och det är med svett och tårar jag mötte mitt färdigfönade resultat. Trots hjärtattacken och sparken i arslet ur min comfort zone måste jag erkänna att Revlons nutri color creme är den mest mindblowing hårprodukt jag någonsin testat. It does it's job... Kan man säga. 
 
Nu matchar mitt hår åtminstone mitt glada fredagshumör. Har fortfarande inte bestämt mig om jag känner mig som en tolvåring i det färgglada svallet eller om det kan vara trendigt och coolt på en sådan som mig med. Det har krävts en del spekulering, men tror jag kommit fram till att allt handlar om att vänja sig. Sammanfattat: ska du tillägga färg i håret men göra det på ett skonsamt sätt? Jennisbeauty kan nu joina klubben och bekräfta det: köp den omtalade färgbomben. Det var tydligen inget svagt balsam med lite pigment i, it was the real shit. 
#1 - - Netti Starby:

Wow vilken grym hårfärg! Kramis

#2 - - Bella:

Så snygg färg!

#3 - - Dixi Wonderland:

Jag har använt färgbomb en gång och jag säger ALDRIG igen! Fyfan :(

#4 - - MartinaOlsson:

Hej! Jag vill bara tipsa dig om att jag just nu har en tävling på min blogg där du kan vinna ett presentkort på 250kr hos Skalme.se :) Hos Skalme kan du designa ditt eget mobilskal, Macbook-fodral och mycket, mycket mer! Vill du vara med och tävla är det bara att klicka på länken här nedan :) Ha en fortsatt trevlig dag!
https://martinaolsson.myshowroom.se/65481/vinn-ett-presentkort-pa-250kr-hos-skalme/

#5 - - Amanda:

Färgbomber är så bra! Snyggt det blev!! :)

#6 - - Johanna Utterberg:

Blev ju supersnyggt! :D

#7 - - Linda:

Vilken ball färg!!

#8 - - Veronica Möller:

Älskar färgen! Så snyggt! Kram! ♡

#9 - - MALIN SUNDIN - MOM TO BE:

Dock måste jag säga att jag tycker det blev riktigt coolt :)

#10 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Det blev verkligen så snyggt!

Till top