Elegantbox

Jenni tipsar, Skönhet / Permalink / 3
 
 
Elegantbox, något som många säkert direkt jämför med det välkända Glossybox, är en relativt nystartad prenumerationstjänst där du överraskas av minst 5 olika skönhetsprodukter till ett produktvärde över 500 kr varje månad. Tanken är att du ska kunna upptäcka nya, spännande och heta märken på ett enkelt sätt. Produkterna är utvalda bland de mest populära, innovativa och trendsättande varumärkena inom smink, hudvård, hårvård, parfym m.m.
 
 
Jag blev såklart supernyfiken och fick för ungefär en vecka sedan dessa härliga produkter i min första box. Kan säga att jag direkt blev positivt överraskad - om vi nu ska jämföra med Glossybox kan jag tycka att produkterna i dessa boxar, i alla fall efter första intryck, är ännu mer sällsynta och ordentligt utplockade. Riktigt kul, namnet Elegantbox passar bra! De lyckas nämligen leva upp till ordet. Lägg även märke till det rosa, inspirerande kortet med produktbeskrivningar på baksidan.
 
Royal lashed out - couture lashes artn. 005 (69:-)
Hur snygga är inte dessa? Tror inte det är många som testat eller stött på detta märke här i Sverige i alla fall. Jag har inte hunnit bära dessa skönheter än - tror däremot de kommer platsa perfekt i en lite mer dramatisk sminkning till halloween kanske. Tummen upp till detta produktval vill jag ge! Hur bra som helst att det även följer med ett franslim. 
 
Mr.Bean - Coffee scrub (159:-) 
Ännu en riktigt unik produkt som jag aldrig ens hade hört talas om tidigare. En ekologisk kaffeskrubb som bland annat innehåller robusta kaffebönor, ekologisk kallpressad kokosolja, rosa bergsalt från himalaya och ekologisk kakao. Den ska användas i duschen för att sedan lämna huden mjukare och smidigare än någonsin. Jag har hunnit testa den en gång och det var en mycket ny upplevelse - kändes som jag smorde in mig i mandarindoftande kaffe! Det var även viktigt att tvåla in sig efteråt och inte före märkte jag, då skrubben lämnade mig brun och smutsig... Men huden mådde absolut bra av den! Älskar dessutom faktumet att den är fairtrade. 
 
The beauty crop - Lightning crew highlighting cream (149:-) 
Ännu ett mindre känt märke. Kul! Highlightern innehåller Vitamin c-antioxidanter från ananas och grönt te som ger hyn lyster på ett naturligt sätt. Går bra att använda för att highlighta vissa delar av ansiktet, eller varför inte blanda med din foundation för extra lyster i hyn? Riktigt härlig produkt som jag måste testa lite mer för att säga något om! 
 
Trind - natural nail repair (79:-) 
Exklusiv storlek på Trinds nail repair. Det är en effektiv nagelstärkare för svaga och tunna naglar som skapar en perfekt balans mellan keratin och fukt i nageln vilket resulterar i naglar som både är starka och flexibla efter en två veckors kur. Denna produkt har varit en personlig favorit för mig sedan länge och uppskattades självklart! 
 
Oriflame - eye illuminator (199:-) 
Återfuktande ögoncreme med svalkande applikator som fräschar upp trötta ögon och motverkar mörka ringar, svullnad och de första uttryckslinjerna. Denna är helt underbar att använda under trötta morgonar, har ingenting att klaga på! De har lyckats balansera utbudet av smink och hudvård på ett så bra sätt i denna box. 
 
Sammanfattning: Jag är extremt nöjd med min första erfarenhet av Elegantbox. Ni kan själva påbörja en prenumeration genom att gå in på Elegantbox.se, det kostar 199:-/mån utan bindningstid och som sagt överraskas du med produkter som är värda mer än dubbla det priset varje gång. Riktigt värt det om du är en skönhetsjunkie sugen på att testa och uppleva nya produkter och märken, på ett elegant och smidigt sätt! :) 
 
♥ Har ni hört talas om Elegantbox förut? ♥ 
#1 - - Marianne:

Jag hade faktiskt aldrig hört om elegantbox!! tack för tipset =)

#2 - - Emma:

åh jag hade velat testa coffee scrub! :D

#3 - - Malin:

också intresserad av coffee scrub! vilka roliga produkter :)

Till top