Tummen upp till Tangle teezer!

Hårvård, Jenni tipsar, Recensioner, Skönhet / Permalink / 16
Ni hittar mig sällan borsta håret med något annat än en Tangle teezer. Trots att jag redan ägde två sedan innan kunde jag inte tacka nej till att få en ny borste hemskickad. Den heter Tangle Teezer Compact styler i designen "Lulu Guiness". Hur söt är den inte?! 
 
Tangle teezer-borstar är alltså populära utredningsborstar som är så skonsamma att du till och med ska kunna använda dem när håret är blött. Borsten reder ut tovor oerhört smärtfritt utan att förstöra fjällskiktet - många går aldrig tillbaka till en vanlig borste efter de provat dessa (exempelvis jag). De känns så underbara att borsta håret med - faktum är, att de knappt känns alls hur tovig man än är i rufset. Hur bra är inte det? Säg farväl till klassiska "AJ!"-rop när du borstar håret med dessa.
 
Jag upplevde att compact styler kändes lite "hårdare" att borsta håret med än den originala tangle teezern, däremot tyckte jag att "locket" man kan ha över piggarna är ett plus då man bär med sig den i väskan... Man slipper slita på piggarna onödigt mycket, och inte heller samlar den lika mycket smuts. Compact styler sitter även superbra i handen.
 
Som ni nog förstår så ÄLSKAR jag Tangle teezers. Det är från person till person hur man upplever dessa borstar, men jag kan knappt låta en vanlig hårborste vidröra mitt svall numera! Det är Tangle teezer för hela slanten som gäller för mig. Extra roligt att de finns i så många olika designer, färger och former... Det är bara att välja och vraka efter eget tycke och smak! Tangle Teezers känns så mycket mer roliga och "personliga" än vanliga borstar. Det, är förstås bara en ytlig fördel: bästa är nog ändå att de är så mycket skonsammare. 
 
 
Din egen Tangle teezer kan du exempelvis köpa på Kicks, Lyko.se, Eleven.se eller Åhléns.
 
#1 - - Kajsa-Stina:

Jag måste erkänna att jag aldrig testat den innan faktiskt hihi men har hört mycket gott om den så är sugen att göra det för att se vad jag också tycker! :) Hoppas du mår bra idag och får en fin lördagskväll :) Kramar <3

#2 - - Amanda♥:

De verkar så bra! :)

#3 - - Alice:

Jag älskar verkligen min tangleteezer!

#4 - - Vano:

Tangle teeze borstar är så bra, har själv en. En av mina bästa köp :)

#5 - - Julia:

måste verkligen köpa en sån :) designen på den där var verkligen supersöt också haha :)

#6 - - Prietha:

Ända sen jag började använda min tangle teezer (för några månader sen) så märker jag att mitt hår bryts av jättelätt? Har alltid haft tjockt och starkt hår och nu fäller jag hår hela tiden och i korta strån, märkligt :/

#7 - - Viktoria Eriksson:

Åh, så snygg! har själv en rosa sådan :)

#8 - - Erika:

Jag har faktiskt aldrig testat de :) Använder vanliga borste (även när håret är blött) ;D

#9 - - Ida - foto & häst:

Åh Tangle teezer är världsbäst!! Helt underbar :D

#10 - - Josefine ♔:

Åh har hört så himla mycket bra om dessa, har dock aldrig riktigt fått tummen ur och köpt mig någon egen ;)

#11 - - Marianne:

måste köpa en =)

#12 - - Amanda Engberg:

Använder också en tangle teezer, den är så grymt bra. Vilken snygg design den där hade då! :)

Kram

#13 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Måste ta och skaffa en känner jag :)

#14 - - Lackert:

Älskar tangle teezer :) synd dom inte fanns när man var liten

#15 - - Ellen Gräntz:

Låter grymt! Jag borstar nästan aldrig mitt hår över huvud taget, men när jag gör det brukar det bli lite elektriskt, vilket jag hatar. Använder en svinborste. Hur funkar det med den du använder, blir håret elektriskt? :)

#16 - - Hanna Andersson:

måste testa den jag också då alla pratar så gott om den!! :D

Till top