Clarisonic dupe - hudvårdstips!

Hudvård, Jenni tipsar / Permalink / 23
 
Ni är nog många som hört talas om och kanske testat den berömda Clarisonic. Om inte, kan jag berätta att det är en borste som arbetar med huden med hjälp av svängningar. Alltså sliter och drar den inte i huden, och påverkar inte dens elasticitet. Man använder borsten med vilka hudprodukter man vill (så länge det inte är stora skrubbkorn, då blir det för hårt). Clarisonic är världskänd och väldigt omtyckt... Men tyvärr ligger priset ungefär på 1250kr. Känner du att du vill lägga ner pengarna på den riktiga så är det bara att köra, annars har jag ett billigare och superbra tips ♥
 
Oriflame 4 in 1 face massager heter den. Det följer med fyra olika "huvuden".
Vi kan titta närmare på dem:
Den typiska "clarisonic-borsten", munstycke med massagekulor, latexsvamp, skumgummisvamp
 
Dessa använder man alltså på lite olika sätt. Borsten tycker jag exfolierar huden mycket bra, och jag använder den ofta med någon slags hudkräm eller bara iskallt vatten. Man märker verkligen hur den jobbar! Huvudet med massagekulorna, är som ni säkert förstår, menad till att massera ansiktet. Latexsvampen sätter igång blodcirkulationen, medan den vanliga svampen är perfekt att rengöra eller applicera hudkräm med. De har väldigt många användningsområden och kan användas lite hur man vill. 
 
Man ska använda den i en minut på ansiktet. 20 sekunder på pannan, 20 på hakan och näsan och 10 på vardera kind. Inte längre än så! Snabbt, smart och väldigt effektivt tycker jag. 
 
Oriflames 4-in-1 face massager har verkligen förändrat min hudvårdsrutin till det bättre! Tycker den är helt underbar att använda och vad jag märkt har mina porer förminskats. Jag har inte heller haft en enda finne efter att jag börjat med den. (Bör påpekas: jag har normal hud, alltså inte mycket finnar vanligtvis). Det här är inget sponsrat inlägg, utan jag älskar den så mycket att jag var tvungen att tipsa er. Toppen om man inte vill investera i en äkta Clarisonic. Oriflames version kostar endast 175 kr. Sjuuuukt billigt eller hur? Bara att beställa tjejer, det är värt den lilla summan! Tro mig ♥
 
#1 - - KMStyle:

vad kostar den från oriflame?:)

Svar: Det glömde jag skriva, förlåt mig! :) endast 175 kr (oh my så billigt haha)
jennisbeauty.blogg.se

#2 - - jonna:

ja, det är ju så gott :) va så längesen jag drack det, så va tvungen. haha

#3 - - Nathalie Tegelstam:

åh, denna skulle jag vilja testa :) kram

#4 - - fashion:

Ser så bra ut!! Måste proav :D

#5 - - Katta:

Svar: Vad kul att du tycker det! :D.

#6 - - Lillgarden:

Oj, hudvårdsrutin.. haha..det har jag nog aldrig haft ngn...

Sv: vattenspridaren var himla kul.. Ha en fin dag!

#7 - - Sara:

Nice verkar bra :)

#8 - - Maria:

bra tips :)

#9 - - Ebba ♥:

Åh vilket bra tips!! Den verkar ju jättebra :)

#10 - - Elin:

Sv: Åh tack söta du, har tyvärr inte bloglovin men länkbyten funkar för mig :)

#11 - - Malin Sirviö:

Hej! Nu finns vinnaren av månadens blogg uppe! Var gärna vara med igen här: http://mallemusic.blogg.se/2014/august/manades-blogg.html :D

#12 - - Amanda [SPONTAN]:

Tack för tipset :)

#13 - - LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams:

Bra tips!

#14 - - Johanna Svensson ♡:

aldrig sätt något liknande, låter intressant! :D

#15 - - V I L M A L A ♔:

Omg vad fräckt!! Ska jag vara ärlig har jag ingen aning vad jag gör utan mina kompisar ger mig saker att testa HAHAH XD

#16 - - Erika:

Verkar ju jättebra :) Tror jag har någon liknande sådan!

sv. Haha nä eller hur :)

#17 - - sandra:

tack så mycket :)
den där såg riktigt bra ut, jag har inget speciellt som jag gör, utan sköljer av med vatten innan ja ska sova och sen smörjer in mig med salva :)

#18 - - sandra:

tack så mycket :)
den där såg riktigt bra ut, jag har inget speciellt som jag gör, utan sköljer av med vatten innan ja ska sova och sen smörjer in mig med salva :)

#19 - - Tove:

Fin och intressant blogg du har! <3

Svar: Åh tack gulligaste du! <3
jennisbeauty.blogg.se

#20 - - Matilda - Skönhetsblogg:

den ser väldigt spännande ut!

#21 - - loviisaaa:

Bra tips!

#22 - - Kristin:

Tror du den hjälper att förbättra om man har ojämn hud? :-) eller har du några andra tips? Har liksom som små "pormaskar"/knottror om man drar handen över huden.

Svar: En clarisonic ska ju hjälpa att förbättra ens hud, och dessa "pormaskar/knottror" har även jag! De blev mindre efter ett tags användning av den faktiskt. Jag ska svara lite mer ingående åt dig i ett inlägg på bloggen tänkte jag, har nämligen lite tips på bra produkter! :D
jennisbeauty.blogg.se

#23 - - Sarah:

Vet du var man kan köpa den?

Till top