Tikei sminkborstar

Jenni skriver, Jenni tipsar, Recensioner / Permalink / 19
 
Nu ska jag recensera tre underbara sminkborstar från TiKei mineral cosmetics. De är gjorda av syntetiskt hår (favoriten av mig, borstarna är så otroligt mjuka då). Borstarna är så mjuka att även ni med känslig hy kan använda dessa. De har mycket hög kvalitet och ska hålla sig fina under en lång tid, enligt TiKeis hemsida. Borstarna är även särskilt anpassade för att användas med mineralsmink, men fungerar lika bra till "vanligt smink" också. 
 
 
Retractable kabuki brush är en oerhört praktisk borste då vanliga kabukiborstar brukar vara svåra att ta med sig utan att förstöra håren på. Denna har ett lock, och genom att ta av locket och dra ned en liten hylsa får man fram sin borste! Jag var snabb med att välja denna då jag haft problemet jag beskrev ovan med mina vanliga kabukiborstar. Wiho, äntligen en borste jag kan resa med utan dåligt samvete! 
 
Borsten är verkligen hur mjuk som helst. Håren sitter väldigt tätt på den, vilket är positivt då man får på mycket produkt och en jämn applicering. Jag har inte mycket negativt alls att säga om borsten, jag älskar verkligen designen eftersom den blir så himla praktisk. Det enda negativa jag har att nämna är att borsten luktar lite bensin. Detta tror jag beror på locket man har över. Det är inget jag över huvudtaget stör mig på och jag har läst att denna lukten försvinner efter några tvättar/användningar. Har kollat upp andra recensioner på deras hemsida, och nästan allas retractable kabukiborstar verkar lukta bensin. Inget stort problem alls enligt mig... Borsten är så himla, himla bra i sig! En ny favorit som kommer användas dagligen av mig. 
 
Pris: 179:- finns att köpa HÄR 
 Betyg av mig: 4,5 av 5 möjliga ♥
 
 
 Blender brush är en typisk "Jenni-borste". Jag är besatt av blending brushes, och den här är helt klart en ny medlem i min topp 3. Borsten underbart mjuk, men inte för mjuk vilket betyder att du kan packa på ögonskugga med denna också. Det här är en perfekt sminkborste för dig som vill ha en till att både applicera och sudda skuggan med! Helt underbar är den. Jag har "tyvärr" inget att klaga på... I love it! Billig är den också. Och av hög kvalitet. Behöver jag ens säga att jag tycker ni borde köpa den? 
 
Pris: 79:- finns att köpa HÄR
♥ Betyg av mig: 5 av 5 möjliga ♥
 
 Shader brush är en extremt mjuk borste. Vilket betyder att detta inte är en du ska använda dig av om du vill packa på skugga på ögonlocket, utan denna suddar du med. Och den gör det så himla bra! Jag älskar att använda denna i min globlinje för att lägga övergångsskugga... Den är helt fantastisk till det. Sedan skuggar den skarpa kanter så himla, himla bra. Detta är min favorit av alla borstar jag recenserar idag: Ni nästan måste köpa den. Jag lovar att det inte finns något att förlora! Mjukaste och bästa borsten i världshistorien. Den är så mjuk att det känns skönt att sminka sig med den, en upplevelse man inte brukar ha så ofta med ögonskuggsborstar. Jag har fallit pladask och kan inte recensera borsten vettigare än så här: Köp den! 
 
Pris: 79:- finns att köpa HÄR
♥ Betyg av mig: 5 av 5 möjliga (önskar jag kunde ge den mer...) 
 
 
TiKeis sminkborstar förvånade mig verkligen. Jag älskar syntetiska borstar som sagt, så dessa var i toppklass enligt mig. Lika bra som mina borstar från Real techniques, om inte snäppet bättre! Eftersom priserna är så låga och frakten gratis (!) tycker jag absolut att de är värda att beställa. Jag rekommenderar TiKeis borstar med hela mitt hjärta! Ska helt klart beställa hem några fler, då detta är mina nya favoriter.
 
Klicka på bilden för att komma till deras hemsida:
 
 
#1 - - RMCK - en skönhetsblogg:

Men åh, shader brush är ett nytt "att köpa"!

Sv; Kul att du gillade den! Och ja, Too Faced har en sån effekt med sina grejer ...

#2 - - LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams:

Bra tips! Fast kan ju erkänna att jag aldrig har köpt sminkborstar... heh... har bara använt borstar som finns med när man köper viss smink..

Svar: Tack så jättemycket för din fina kommentar! Och så ville jag säga att jag fick hem paketet i fredags. Tack så jättemycket!! <3

#3 - - Emelie:

Åh kul att läsa, alltid najs med lite tips ^^

#4 - - Matilda Sundin:

Vilket bra inlägg :D

#5 - - Anonym:

snygga!ser lyxiga ut

#6 - - Sanna Widman:

SVAR:
Vad roligt att du är med igen, lycka till :)
ha en bra kväll!

#7 - - Ninni - Foto & Vardag:

den första lät ju toppen! min är verkligen supergammal o ja köper nya o nya men ingen är bra nog, så använder min slitna..

Svar: Då tycker jag absolut du ska slå till på denna! älskar den väldigt mycket :) de har även en större kabuki brush som man kan köpa med fodral, och jag har hört att den ska vara så mjuk att man vill ha den som gosedjur i sängen... Haha! Kram
jennisbeauty.blogg.se

#8 - - NATHALIE - Fashionblog :

Dessa verkar riktigt bra :) kram

#9 - - Olivia Magnusson:

bra tips :D

sv: åh tack :D
kram ❤

#10 - - Filippa [FIDELIPPAN.SE]:

SV: Åh tack! ja gärna, följer dig nu och blev nr 33 så säg till när du följer mig :)

Åh borstar måste jag köpa fler!!

#11 - - Marran:

Vad bra att även folk med känslig hud kan använda dem.

SV:
Tack snälla du

#12 - - Sarah:

Vilket bra tips :)

#13 - - mot plus:

har världens bästa läsare så vill göra nånting för de iaf =)

ha en fin kväll!

#14 - - Anita:

Bra tips där :D kram

#15 - - Amanda♥:

Superbra inlägg! :D

#16 - - - Caroline:

Verkar bra, kanske bör pröva :D

#17 - - Sara:

Vilka bra tips. Vill köpa lite nya borstar så får kika in dessa mer :)

SV: Vad roligt att du tycker det :) Ja så blir man av lite med boxarna och någon annan blir glad :)

Kram

#18 - - linnea:

kul att höra vad du tyckte om dom :)

sv: tack men jag har precis köpt en ny kalender så då är det nog bättre att inte delta, så jag inte tar chansen från någon som verkligen vill ha en :)

#19 - - Lackert:

Just den Shader borsten är jag varit nyfiken på länge så det var kul att läsa vad du tyckte om den. Tror nog att jag behöver en sådan ;)

Till top